Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră
7748
Articole de la același autor
În ziua de 24 mai 2017, în terminalul Socep, a început descărcarea portcontai-nerului "Wanda A", care face parte din flota companiei Arkas Line, din Turcia. Nava cu lungimea de 184 metri, lățimea de 24,5 metri, capacitatea de 21.990 tdw, respectiv 1.604 TEU, a venit la Constanța să predea 216 containere și să încarce 487 de containere.
Evenimentul n-ar fi avut parte de o atenție specială, dacă n-ar fi marcat intrarea în exploatare a noii investiții din terminalul de containere. Piesa centrală a acesteia este o macara de cheu gigantică STS, cea mai mare de la Marea Neagră. Aceasta poate ridica 65 de tone forță, res-pectiv două containere de 20 de picioare și poate opera nave de 5.000 - 10.000 TEU, cu 22 de rânduri de containere pe punte, respectiv cele mai mari nave (cu lungimi de 300 metri) care pot intra fără restricții în Marea Neagră. Spre deosebire de vechile macarale din terminalul Socep, care pot descărca cel mult 25 de containere pe oră, noua macara poate descărca până la 45 de containere pe oră.
Investiția în valoare de peste 11 milioane de euro mai include: două macarale portal (tip RTG), un sistem informatic de operare în terminal, opt autocamioane de incintă, două cântare tip basculă și modernizări ale utilajelor din terminal.
Evenimentul istoric al operării primului container cu macaraua STS a fost marcat printr-o mică festivitate, la care au participat membrii consiliului de supraveghere al Socep SA, respectiv președintele Niculae Dușu, Ion Dușu și Dumitru Carapiti, conducerea executivă a companiei, în frunte cu directorul general Marius Barbarino, docheri și mecanizatori. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, a fost reprezentată de directorul general Nicolae Dan Tivilichi și directorul comercial Alexandru Crăciun, firma Romar (agentul lui Arkas Line), de directorii Mihai Moroianu și Marco Veronesi, iar BRD, de directorii Diana Beziris și Morina Petre.
Noua capacitate de operare a containerelor a deschis un capitol nou în istoria companiei și a portului Constanța, contribuind la creșterea competitivității și atractivității lor pe piața containerelor de la Marea Neagră.
În prezent, în portul românesc activează mai mulți operatori de containere: Constanța South Container Terminal (cu o pondere de peste 80% în traficul total), Socep, Umex, APM Terminals România și, ocazional, Schenker Logistics, Decirom și Astar Stevedoring.
Noua capacitate de operare de la Socep va contribui, fără îndoială, la o nouă repartiție a fluxurilor de containere în bazinul Mării Negre și în interiorul portului Constanța.
În anul 2016, terminalele de containere de la Marea Neagră ale României, Ucrainei, Bulgariei, Georgiei și Rusiei au operat, în total, 2.460.028 TEU (exclusiv transshipment-ul), din care containerele pline au reprezentat 1.785.618 TEU. Pe țări, containerele pline manipulate s-au distribuit astfel: Ucraina - 29,87%, România - 24,99%, Rusia - 24,92%, Georgia - 10,93%, Bulgaria - 9,29%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 29 Mai 2017
Sâmbătă, 27 Mai 2017
Vineri, 19 Mai 2017
Marţi, 16 Mai 2017
Vineri, 05 Mai 2017
Joi, 04 Mai 2017
Luni, 24 Aprilie 2017
Marţi, 23 Mai 2017
Piese auto și parbrize contrafăcute, de peste un milion de lei, confiscate de polițiștii constănțeni
Joi, 04 Mai 2017
Miercuri, 03 Mai 2017